Eelmisel nädalal avaldatud lakooniline teade uue bussiliini avamisest põhjustas pahameelt Veskimöldre elanike seas, kes ootavad juba ammu paremat ühendust kesklinna või vähemalt Nõmme keskusega.
Veskimöldre elanikud soovivad korralikku bussiliini
«Pääsküla taganurgast sõidab Mustamäe ja Nõmme poole mööda Kadaka puiesteed kolm liini, mööda Pärnu maanteed üks. Ja Möldre teelt ehk Veskimöldrest saab alguse ainult üks liin ja see sõidab mööda Kadaka puiesteed Mustamäe kaudu kesklinna. Seellega kulub kesklinna jõudmiseks 50 minutit,» kirjeldas Veskimöldre elanikke ühendava Möldre Tee Seltsi esindaja Triin Nigul sealsete elanike sõiduvõimalusi.
Kõnealune bussiliin 20A sõidab tööpäevadel umbes tunniajase intervalliga, millesse päeval on jäänud paaritunnised augud, laupäeval on bussil ainult seitse väljumist ning pühapäeval mitte ühtegi.
«Meie sooviks oli saada selline liin, mis sõidaks mööda Pärnu maanteed. Esiteks saaksid lapsed sellega Nõmme koolidesse. Peale selle on Nõmmel veel kultuurikeskus, turg, muusikakool. Aga Veskimöldre rahval ei ole otseühendust oma linnaosa keskusega. On küll buss nr 27, mis sõidab mööda Pärnu maanteed. Aga see väljub Rohula peatusest, kuhu Möldre teelt täiskasvanu kõnnib võibolla 15 minutit, laps 20 minutit,» rääkis Nigul.
Transpordiametist öeldi Veskimöldre elanikele juba ammu, et nende jaoks parimat lahendust, et bussiliin algaks Laagrist ja kulgeks mööda Pärnu maanteed läbi Nõmme kesklinna, ei tule ilmselt kunagi.
«Aga et Nõmme keskusest lähevad linna ka 23. ja 36. liini bussid, siis oleks meid rahuldanud ka see, kui mingi buss viiks inimesed Nõmme keskuseni ja kellel vaja, saaks sealt edasi kesklinna. Pakkusime transpordiametile korduvalt välja, et 27. buss, mis praegu sõidab mööda Pärnu maanteed, võiks sõita mööda Möldre teed,» rääkis Nigul.
«Aga kõige kurvem on see, et kui me leppisime teadmisega, et uute liinide avamiseks raha ei ole, aga võib-olla annab tulevikus midagi ümber mängida, siis täiesti ootamatult tuli uudis uue liini avamisest,» lisas ta.
Transpordiameti juhataja Andres Harjo sõnul on inimesed asja valesti mõistnud. Nimelt ei ole 1. novembrist tööd alustava 25. bussiliini näol tegemist uue liiniga, vaid ainult täiendusega praegusele liinile 20A.
«20A hommikuse tipptunni väljumised on Veskimöldrest kuni Mustamäeni, Lepistiku peatuseni ja kaugemalegi üle koormatud. Aga kuna 20A on linna üks pikemaid liine, siis me otsustasime, et me ei hakka seda tihendama, sest see oleks küllaltki kulukas. Selle asemel otsustasime avada 20A juurde ühe toetava liini, mille lõpp on Mustamäel ja mis teenindab 20A enam koormatud lõiku,» rääkis Harjo.
Veskimöldre kandi paremaks teenindamiseks on tema sõnul kaalumisel mitu varianti, kuid ühtegi otsust polevat veel langetatud. «Ma mõistan, et sealsed elanikud soovivad mööda Pärnu maanteed Nõmme keskusse sõita. Aga siin tekib see küsimus, et kas meil on täna mõtet hakata tihendama Pärnu maantee bussitransporti, kui me teame, et kohe-kohe on kohal uued elektrirongid ja lubatakse nende liikluse intervalli isegi kuni 15 minutit. Kui me täna tihendaksime Pärnu maantee bussiliiklust veel ühe uue liiniga, siis selleks ajaks, kui rongid jälle sõitma hakkavad, sõidavad kõrvuti ja tihedalt nii bussid kui rongid ja ei jätku kummalegi piisavalt koormust,» tõdes Harjo.
Nigul siiski kahtleb rongiliikluse võlujõus. Lähima, Laagri rongipeatuseni on Laaniku bussipeatuse juurest 1,3 kilomeetrit. Pealegi tuleb kesklinna sõitmiseks seejuures hoopis vastassuunas kõndida. Pääsküla rongipeatuseni jääb aga lausa kaks kilomeetrit. Rongist oleks Niguli sõnul kasu vaid siis, kui rahvast bussiga Pääskülla veetaks. Sellist bussi aga praegu ei ole.
Nõmme linnaosavanem Erki Korp lubas, et Veskimöldre inimeste probleem ei jää kindlasti tähelepanuta. «Me teeme praegu uut arengukava, kus tuuakse ka sellised asjad välja. Nõmme linnaosa liikluses on veel teisigi kitsaskohti ja nende kõigiga tuleb tegeleda. Ja teha seda tõsisemalt, kui siiani,» lausus Korp.