Päevatoimetaja:
Loora-Elisabet Lomp
+372 5916 2730

Tallinna uus piletisüsteem töötab tõrgeteta

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Vandaalide käe läbi kannatada saanud validaator.
Vandaalide käe läbi kannatada saanud validaator. Foto: Rivo Veski

Tallinna uus, kontaktivabal kaardil põhinev ühissõidukite piletisüsteemil esineb vaid üksikuid tehnilisi pisiprobleeme, paar korda on seadmed langenud vandaalide ohvriks.


Nädala eest oli kontaktivaba sõidukaardi omanikke 15 000, neist 5000 on sellised õpilaspiletid, mis sobituvad selle süsteemiga.

«Uus piletisüsteem toimib iga päevaga järjest paremini. Igal hommikul laekuvad meile vedajate poolsed pretensioonid või teated, et kus midagi ei toimi. Ja neid pretensioone tundub iga päevaga vähemaks jäävat,» rääkis Tallinna transpordiameti juhataja Andres Harjo, kes on piletisüsteemi tõrkeid ka omal nahal tunda saanud.

«See oli vist halbade asjaolude kokkulangemine, kui läksin kõigepealt trolli, kus validaator ütles mulle, et mul ei olegi sõiduõigust. Siis nägin, et trolli taga sõidab buss ja istusin järgmises peatuses sellele ümber. Tahtsin vaadata, kas on mingi üldine rike või on probleem ainult ühes trollis, aga kahjuks selle bussi validaatorid olid täitsa tummad,» meenutas Harjo üht eelmise nädala sõidukogemust. Rohkem pole ta igapäevastel sõitudel rikkis validaatoreid kohanud.

Üksikutel seadmetel avalduvate vigade kõrvaldamisega tegeldakse Harjo sõnul pidevalt. «Teisipäevase seisuga olid trammides validaatorid sajaprotsendiliselt korras, trollides oli kaks tehnilist riket ja kaks validaatorit olid ära lõhutud. Ja bussidega oli nii, et Mustamäe osas oli kolm riket ja Lasnamäel umbes viis riket. Aga kui arvestada kõiki liinile minevaid ühissõidukeid, siis rikete protsent on meeldivalt madalaks läinud,» lausus Harjo.

«Olen katsetanud sõbrapileti ostmist ja kuna see on tunnipilet, siis sõitnud sellega ka järgmises ühissõidukis ja süsteem näitab ilusti, et kaks piletit on aktiivsed. Olen proovinud kõiki erinevaid variante ja pole mingeid vigu avastanud,» ütles transpordiameti juht.

Uue piletisüsteemi kriitikud ennustasid ka seda, et seadmed ei pea pidevatele lõhkumistele vastu, kuid Harjo sõnul on validaatorite kallal jõudu rakendatud vaid loetud kordadel.

«On üksikuid juhuseid, kus validaatoreid on jalaga taotud. Seadme korpus iseenesest on tugev, aga on näha, et seal sees olev ekraan on mõnikord löökide tagajärjel kannatada saanud. Ja on olnud paar juhust, kus validaatori plastmasskorpus on noa või muu terava asjaga koledaks kraabitud ning ühel korral on validaatorit ilmselt sigaretikoniga kõrvetatud.
Juhul kui keegi näeb, et seadmeid lõhutakse, tuleks sellest teada anda ühissõiduki juhile, juhil on juba omad kontaktid, kellega ta ühendust võtab, et lõhkujad kätte saada,» soovitas Harjo.
 

Tagasi üles