Mullu augustis ilmnes, et kõik Eesti piirivalvekopterid on rivist väljas – üks kopter oli hoolduses Belgias, teisel oli vigastatud sabastabilisaator ja kolmandal sabarootor.
«Toona oli põhjuseks Itaalia tootjatehase poolt ootamatult kehtestatud lennuaja piirang kõigile Agusta Westland-139 tüüpi kopteritele, mille sabarootori labad olid kasutusel kauem kui 600 lennutundi,» meenutas PPA lennusalga juht Kalmer Sütt.
Erakorraline piirang kehtestati mullu augusti lõpus seoses sama tüüpi kopteriga Brasiilias juhtunud õnnetusega. Kuna nimetatud koptereid, millele seetõttu tuli uued labad väljastada, oli üle maailma juba väga palju, võttis kõigile detailide väljastamine paratamatult aega ning kahe lennusalga kopteri jaoks jõudsid labad tootjafirmalt kohale oktoobrikuu teises pooles.
«AW on tänaseks välja töötanud ka uued sabarootori labad, mille ressurss on tunduvalt pikem praegu kasutusel olevatest,» rääkis Sütt. «Olemasolevate labade väljavahetamisega alustab lennusalk veel sellel aastal.»
Praegu kasutatavate labade ressurss on 600 lennutundi, mida olevat piisavalt kuni uute saabumiseni.
«Kui ootamatusi ei teki, siis ei tohiks sabarootori labade küsimus meile edaspidi suureks probleemiks kujuneda,» kinnitas Sütt.
PPA piirivalveosakonna lennusalgas on täna neli kopterit, nendest kolm AgustaWestland AW139 tüüpi ja üks Enström 480B kopter. Kaks lennusalga kopterit, pardatähistega ES-PWA ja ES-PWB, viibivad korralises hoolduses.
Neist esimesele teostatakse Tallinnas korralist 300-tunni/5 aasta hooldust ning prognoosi kohaselt saab kopteri tagasi teenistusse järgmisel nädalal. Piirivalvekopter pardatähisega ES-PWB viibib plaanilises 1200-tunni/4 aasta hoolduses Norras ning esialgse prognoosi kohaselt naaseb kopter tagasi Eestisse järgmise aasta jaanuaris.