Tallinna linnavalitsuse istungil on homme päevakorrapunkt, mille järgi kaotatakse Pärnu maanteelt Vabaduse platsi ja Kosmose kino vaheliselt lõigult umbes 50 parkimiskohta ning peale trammide hakkavad tee keskel liikuma ka liinibussid.
Tallinnas kaob Pärnu maantee äärest umbes 50 parkimiskohta
Tallinn soovib saada Euroopa roheliseks pealinnaks 2018. aastal ning selleks on vaja teha ettevalmistusi, eriti arendada ühistransporti. Homsel istungil ongi arutlusel linnavolikogu määruse eelnõu ümberkorraldustest Tallinna tasulisel parkimisalal.
Eelnõus on muuseas kirjas ka see, et Tallinna Euroopa rohelise pealinna soovidega on lähiaastatel kavas kergliiklusteede arendamine ning ligikaudu 12 kilomeetri uute bussiradade rajamine. Vajadusel keelatakse tavasõidukite liiklus trammiteel. Täiendavaid bussiradasid on kavas maha märkida Paldiski maanteele, Pärnu maanteele, Mere puiesteele, Endla tänavale ja ka mujale pealinna magistraalidele.
Eelnõu seletuskirjas on öeldud, et kavandatavad ühissõidukirajad muudavad suurel määral linna senist liikluskorraldust. Peale Pärnu maantee võib parkimiskohtade arv kahaneda ka Paldiski maantee ääres.
Tallinna transpordiameti juhataja Andres Harjo kinnitas, et uute bussiradate tegemine on jätk sellele tööle, mis tänavu suvel pealinnas juba tehtud on.
Koos 4. trammiliini eesseisva rekonstrueerimisega ning uute trammide ostmisega muutub aga liiklus kesklinnas päris põhjalikult. Harjo sõnul on projekteerija teinud ettepaneku eraldada Pärnu maanteel ja Majaka tänaval trammikoridor muust liiklusest ning seal hakkaksid sõitma ka liinibussid.
See tähendab, et kui Pärnu maanteel tekib keset teed ühissõidukite koridor ning pärast Liivalaia ristmikku jääb mõlemas suunas tavasõidukitele vaid üks sõidurada, siis on vaja analüüsida, kuidas liiklust hajutada, et ei tekiks suuri ummikuid. Kuna praegu on tegemisel 4. trammiliini renoveerimise eelprojekt, siis nende küsimustega pidevalt ka tegeldakse.
Harjo sõnul on seoses eelseisvate ümberkorraldustega kavas ka Pärnu maantee keskele rajada ühissõidukite ooteplatvormid nii trammidele kui bussidele ning mõned praegused peatusekohad kaotatakse. Näiteks Jaani kiriku juures asuv bussipeatus kaob otse liikuvatele bussidele ning uus platvorm tehakse enne Vabaduse väljakut tee keskele. Põhiliste töödega trammiliini rekonstrueerimisel ja sellega kaasnevate muudatusega alustatakse tõenäoliselt järgmise aasta keskpaigas.
«Kesklinnas parkivate inimese jaoks ei muutu aga oluliselt midagi,» ütles Harjo linnavolikogu määruse eelnõud selgitades. «Tasulise parkimise kellaajad ja tariifid jäävad samaks, küll suureneb veidi südalinna parkimisala Tõnismäe kandis.»
Ta lisas, et tasulist parkimist reguleerivat linnavolikogu määrust oli vaja muuta, et seda selgemaks ja üheselt mõistetavamaks teha. Näiteks sai täpselt paika pandud, mis on kesklinna ja mis südalinna parkimise ala. Nüüd peaks igale autojuhile selge olema, et Tallinnas on kolm tasulist parkimise tsooni – kesklinn, südalinn ja vanalinn.
«Uuendusena on aga eelnõus kirjas kohalikele elanikele parkimise lihtsustamine,» ütles Harjo. Ta selgitas, et kui siiani oli elanikel õigus tasuta parkida tänaval, kus nad elavad, siis uue määruse järgi on kesklinn jagatud parkimistsoonideks ning igale elanikule määratakse tema kodule lähim tsoon, kus ta tohib oma autot tasuta hoida. See peakski parkimise senisest hõlpsamaks tegema, sest valida on mitme tänava vahel.