Ülemiste liiklussõlme ümberehitamine on jõudnud niikaugele, et veel tänavu novembri lõpupoole peaks sõidukõlbulikuks saama Järvevana tee ja Tehnika tänava ühendustee ning pärast seda suletakse jäädavalt Veerenni tänava raudteeülesõit.
Veerenni raudteeülesõit suletakse jäädavalt
Raudtee alt kulgev tunnel ning Järvevana tee ja Tehnika tänava ühendustee on kavas liikluseks avada 19. novembril, kuid sõltuvalt ilmastikuoludest võib ajagraafik ka veidi muutuda. Pärast ühendustee avamist alustatakse Veerenni tänava raudteeülesõidu sulgemisega.
Teede Projektijuhtimise aktsiaseltsi juht Ilmar Link ütles Postimehele, et raudtee alt kulgev tunnel jõuab otsapidi välja Kaitseväe kalmistu juurde. Jätkuvalt jääb aga kinni Filtri tee see osa, mis jõuab välja bussijaama juurde. Mööda seda teelõiku saab jälle liigelda pärast Ülemiste liiklussõlme lõplikku valmimist ehk järgmise aasta oktoobri lõpus.
Pärast Veerenni raudteeülesõidu sulgemist saab edaspidi Luite asumisse sõita mööda Tehnika tänavat, raudteealust tunnelit ning Viadukti teed. Linna poolt tulles tehakse enne raudteed väike tagasipööramise koht.
«Veerenni ülesõidu sulgemine oli Eesti Raudtee nõutud liikluskorralduse muudatus, sest nad tahavad rongide liikumiskiirust tõsta ning ühetasandiline Veerenni ülesõit on liiga ohtlik,» selgitas Link.
Tallinna kommunaalameti juhataja Ain Valdmann on saatnud linna transpordiametile kirja, et alates Järvevana tee ja Terhnika tänava ühendustee valmimist suunataks ühissõidukid ehk 16. liini bussid uuele marsruudile.
«Tegime transpordiametile tõesti niisuguse ettepaneku, et nad vaatasid selle liikluskorralduse muudatuse põhjalikult läbi,» ütles Valdmann.
Transpordiameti juhataja Andres Harjo mainis, et kui 16. liini busside koormust vaadata, siis pärast Baltika kvartalit kuni Luite tänava piirkonnani on ühissõidukid suhteliselt tühjad. Seetõttu ongi vaja kaaluda, kuidas 16. liini edaspidi kavandada, sest seoses Veerenni raudteeülesõidu sulgemisega pikeneb ka busside marsruut.
«Oleme kaalunud ka sellist varianti, et lõhkuda 16. bussiliin kaheks,» ütles Harjo. See tähendab, et tihedam liiklus oleks kuni Veerenni tänava dispetšerpunktini ning veidi harvemini sõitvad liini 16A bussid suunduksid Luite asumini.
«Vaatasime ka niisugust võimalust, et Luite tänava piirkonna inimesi võiksid hakata teenindama 23. liini bussid,» selgitas Harjo. «See on aga rohkem tulevikuvariant, sest kuni järgmise aasta sügiseni on Filtri tee suletud, ning bussid ei pääse bussijaama poolt tulles Luite asumini.»
Ta lisas, et teekonna pikkuses ei tohiks ka suurt erinevust olla, kui võrrelda 16. liini uut marsruuti läbi raudteealuse tunneli ning 23. liini marsruuti bussijaama ja Filtri tee kaudu. Loogilisem ja lihtsam olekski tema sõnul ehk see variant, kui buss sõidaks Luite asumisse bussijaama poolt.
«Praegu ei ole puht füüsiliselt võimalik niisugust ühendust tagada,» rõhutas Harjo. «Kindlasti vaatame aga läbi kõik variandid, kuidas oleks võimalik Luite inimesi võimalikult hästi teenindada. Peame uurima, kui palju Luite kandi elanikke kasutab Veerenni ja ühte Liivalaia tänava peatust. Päris lõplikku otsust praegu veel ei ole.»
Ülemiste liiiklussõlme ümberehitus peab otsa saama 2013. aasta oktoobri lõpus.