Siseministeeriumi infotehnoloogia- ja arenduskeskuse (SMIT) strateegiadivisjoni juht Agu Leinfeld selgitas, et toimiva süsteemi loomisel on peale SMIT-i veel mitu osapoolt. Näiteks kaamerapiltide eest hoolitseb firma Alarmtec kui kaamerate paigaldaja ning piltidest ja kiirusemõõtmisest tekitatud andmekogu eest hakkab vastutama maanteeamet.
Edasi töötab süsteem nii, et andmekogu info saadetakse x-tee kaudu politsei menetluskeskusesse, kus kontrollitakse kõik andmed kaheksa erineva registri abil hoolikalt üle. See on suurt täpsust nõudev vastutusrikas töö.
Ristmikukaamerate terviksüsteemi püsikulud on kõigile osapooltele märkimisväärsed. Esimesel aastal kaetakse foorikaamerate püsikulude osa Euroopa Liidu Civitas Mimosa programmi rahadega. Praegu ei ole aga selge, kes hakkab kogu süsteemi ülalpidamist pärast seda rahastama.
«Meie oleme kaamerad üles pannud ning linna huvi on pärast aasta möödumist anda kogu süsteem riigile üle, sest trahvitulu laekub nagunii riigieelarvesse,» kinnitas Tallinna transpordiameti juhataja Andres Harjo. «Linn on aga igal juhul kaameratest huvitatud, et vähendada korrarikkujate arvu.»
Ristmikukaamerate paigaldamine läks maksma ligi 300 000 eurot, millest enamus tuli EL-i Civitas Mimosa programmist.
Rikkumiste muutused taksopargi ristmikul
Punase tule all sõitmist, kiiruse ületamist ja bussirajal sõitmist loendati enne ja pärast ristmikukaamerate paigaldamist. Tulemused olid järgmised:
punase tule ajal väjasõidud ristmikule vähenesid Endla tänava suunal 11 ja Sõpruse puiestee suunal 8 korda;
bussiradade kasutamine sõiduautode poolt vähenes Endla tänava suunal 8,6 korda ning Sõpruse puiestee suunal 52 protsenti ehk üle kahe korra;
lubatud sõidukiirust ületasid pärast kaamerate paigaldamist Endla tänava suunal 0,59 ja Sõpruse puiestee suunal 0,01 protsenti sõidukite üldarvust.
Allikas: TTÜ, transpordiamet