Teine oluline moment on Veraksitši sõnul inimese käitumine ja suutlikkus ning eelkõige ühe konkreetse inimese käitumine, sest kui kosmo-, astro- ja taikonaute valitakse välja vastavalt nende võimekusele, siis selle katse puhul oli vastupidi – üks inimene otsustas seda teha ja sättis ennast vastavaks sellele katsele.
«Nagu meedias on kirjeldatud, siis tekkis tema ettevalmistuse käigus üks väga kriitiline olukord skafandriga, mille tõttu oleks hüpe tegemata jäänud,» tõi Veraksitš välja.
See näitab Veraksitši hinnangul kahte asja. Esiteks – kui mingi tegevuse ettevalmistus venib pikale, siis on väga suur võimalus, et inimene hakkab üle mõtlema.
«Ma arvan, et suur ärevus ja pidev hirmu mahasurumine ohtudele mõeldes, milleks oli piisavalt aega, väljendus lõpuks ühes konkreetses hirmus skafandri suhtes. Sama hästi oleks see võinud avalduda milleski muus,» rääkis ta.
Teiseks – hirmust on võimalik üle saada isegi siis, kui see väga suur on. Üks võimalus on keskenduda mingile konkreetsele tegevusele.
«Teise inimese kuulamine on üks keskendumise viis. Inimesel on võime töötada automaatselt. Keskendumine allumaks teise inimese korraldustele on väga hea võimalus, mida rakendatakse väga sageli ekstreemsetes olukordades,» seletas Veraksitš. «Katse viimased faasid enne hüpet näitasid seda ideaalselt.»
Lisaks olevat selline kuuletumine ka inimesele endale lihtsam – ei pea ise pabistama.
«Kui säärast hüpet peaks oma elu päästmiseks tegema näiteks piloot (proff), siis on see nüüdsete teadmiste juures kindlasti lihtsam,» lausus Veraksitš. «Kui säärast hüpet peaks aga sooritama kosmosereisija, põhimõtteliselt suvaline inimene, siis on teada, et selle inimese käitumist võib hakata mõjutama hirm – nii olukorra pärast mille tõttu ta peaks hüppama, kui hirm hüppamise enda ees. Ja seega saab inimest paremini ette valmistada.»