Teder asus menetluse käigus seisukohale, et maksu- ja tolliameti tegevus Venemaalt sõiduki standardpaagis sissetoodava kütuse maksustamisel ei ole õiguspärasuse ja hea halduse tava nõuetega kooskõlas.
Segadused piiril algasid tänavu juunis, kui maksu- ja tolliamet muutis radikaalselt oma praktikat sõiduki standardpaagis imporditava kütuse maksustamisel. Kuni selle ajani ei takistatud maksuvaba kütuse toomist Venemaalt isegi siis, kui seda tehti mitu korda päevas, alates juunist hakkas amet aga nõudma, et ka üks või kaks korda kuus ilma selge sihita Venemaal käivad inimesed arvestaks ja tasuks aktsiisi, käibemaksu ja tollimaksu kütuselt, mida nad ei vaja piirilt oma sõidu sihtkohta sõitmiseks.
Teder rõhutas, et ebaseadusliku kütuseäriga piiril tuleb võidelda, kuid seejuures ei tohi rikkuda inimeste õigusi ja vabadusi. «MTA uus halduspraktika loob aga olukorra, kus maksuvabastus jäetakse kohaldamata ka neile, kel on õigus seda saada: paar korda kuus omatarbeks Venemaalt kütust toovatele inimestele. Asjaolu, et MTA jättis aastaid kütusega äritsevatelt inimestelt impordimaksud kogumata, ei õigusta täna maksuvabastuste kohaldamata jätmist neile, kellel selleks Euroopa Liidu määruste ja direktiivide järgi õigus on. Üht äärmust ei saa asendada teisega,» ütles ta.
Samuti taunis ta maksude arvestamist läbi sihtkoha kriteeriumi, mille järgi tuleb maksud arvestada ja tasuda kütuselt, mida inimene ei vaja piirilt sihtkohta sõiduks. Kuna inimese sõidu sihtkohast sõltub ameti hinnangul maksusumma, venivad vaidlused sihtkoha ning selle tõendamise üle tollipunktis.