Euroopa Komisjon saatis täna Eestile hoiatuse Euroopa Liidu piirideta televisiooni
direktiivis sisalduvate telereklaamieeskirjade rikkumise eest, sest saadetevahelised
reklaamlõigud ületavad eeskirjades ettenähtud 12 minuti piiri.
Euroopa Komisjon saatis täna Eestile hoiatuse Euroopa Liidu piirideta televisiooni
direktiivis sisalduvate telereklaamieeskirjade rikkumise eest, sest saadetevahelised
reklaamlõigud ületavad eeskirjades ettenähtud 12 minuti piiri.
Probleem on tingitud reklaamlõigu mõiste kitsast tõlgendamisest ning sponsorlusteate väärast määratlemisest Eestis, vahendas komisjoni pressiesindaja.
Vastavalt Euroopa Liidu piirideta televisiooni direktiivile on sponsorlusteated selleks, et teavitada vaatajaid sponsorluslepingu olemasolust. Kui aga kasutada kokkuliidetuid sponsorlusteateid, on tegu juba reklaamiga.
Sõltumatu eksperdi hinnangul liidavad paljud Eesti ringhäälinguorganisatsioonid sponsorlusteated reklaamilõikudega ületades seeläbi ettenähtud ajalimiiti.
Euroopa Liidu meediavoliniku Viviane Redingu hinnangul on ühtsetest telereklaamieeskirjadest kinnipidamine oluline tagamaks aus konkurents televisioonis ning hoidumaks teleprogrammide liigsest katkestamisest.
Euroopa Komisjoni saadetud hoiatus on esimene samm kolmeastmelisest rikkumismenetlusest, millele Eesti Valitsusel on võimalik vastata kahe kuu jooksul.