Päevatoimetaja:
Liisa Ehamaa

Piirivalve sai soolase hinna eest jalgrattad

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Piirivalvurite uued jalgrattad.
Piirivalvurite uued jalgrattad. Foto: Hawaii express

Mullu septembris sai piirivalveamet 30 jalgratast. Hanke kogumaksumuseks kujunes 256 500 krooni, mis teeb ühe ratta hinnaks koos käibemaksuga 8550 krooni.


Firma Classic jalgrattad ei kuulu just kõige kõrgemasse hinnaklassi, poes ulatub läinud aasta mudelite hind 2500 kroonist ligi 8000 kroonini.



Piirivalveameti avalike suhete vanemspetsialisti Kirke Klemmeri sõnul on aga nende rattad piirivalveteenistuse erinõuete järgi kokku pandud ja enama lisavarustusega. Müügil sellist mudelit polegi.



Nii on ratastel rummusisene käiguvahetus, mis on vajalik, et neid saaks kasutada maastikusõidul. Rummusisene käiguvahetus tagab, et ratas on välismõjutuste eest paremini kaitstud, käiguvahetussüsteemi vahele ei jää oksi ning seda ei riku tolm.



Lisaks on ratastel sadulakott, varustusekott, rattakiiver ja tööriistakomplekt. Jalgrattad on kasutusel Põhja, Lääne, Kagu ja Kirde piirivalvepiirkonnas. «Jalgrattad on end igapäevase tööga seotud ülesannete täitmisel igati õigustanud,» kinnitas Klemmer.



Rattad soetati Hawaii Expressist ja üks selle juhtidest Priit Salumäe tõdes, et kui esmapilgul võib hind krõbe tunduda, siis tegelikult on see eritellimuse puhul mõistlik.



«Tegemist on ratastega, mis on sama hästi kui hooldevabad, vaid ketile tuleb õli panna,» ütles Salumäe. «Robustset käitumist need rattad ei talu, aga piirivalve puhul seda ilmselt ette ei tule ka.»



Kalliks teebki ratta rummusisene käiguvahetus ja dünamokäik ehk see, et esi- ja tagatuled hakkavad kohe põlema. «Kui võrrelda ratast autoga, siis on see nagu manuaal- ja automaatkäigukastiga – ühega võitled ja teisega naudid sõitu,» tõdes Salumäe.



Piirivalvuritele ostetud Classicud kuuluvadki tema kinnitusel nauditavate sõidukite hulka. «Kindlasti on tegemist hea investeeringuga,» kinnitas Salumäe. «Rattad tuleb ehk paari aasta pärast üle vaadata, aga põhimõtteliselt on need iga ratturi unistus.»

Tagasi üles