Päevatoimetaja:
Uwe Gnadenteich
+372 666 2071

Raudteedel käib tänavu vilgas ehitustegevus

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Artikli foto
Foto: Eesti Raudtee

Ühest küljest paiskavad pidevad remonditööd segi rongigraafikud, kuid teisalt peaks nende tulemusel muutuma rongisõit edaspidi oluliselt mugavamaks ja ühtlasemaks.

Edelaraudtee juhatuse liige Kalvi Pukka rääkis Postimees.ee´le, et raudteeremonte tehakse suuremalt jaolt Tallinna-Tapa ja Türi-Viljandi lõigul, aga ka Ülemiste liiklussõlme ehitus mõjutab otseselt raudteevedude korraldust Tallinna sõlmes.

«Tegelikult käib vilgas raudtee ehitustegevus üle Eesti, kuna samaaegselt rekonstrueeritakse mitmes erinevas kohas reisiplatvorme,» lisas ta.

Pukka sõnul näitab senine kogemus, et rongide sõidugraafikud Tapa, Tartu ja Narva suundadel muutuvad seoses remontidega väga sageli. Tartu-suunalise liiklusega on omakorda seotud ka Tartu-Valga ja Tartu-Põlva-Orava rongiliinid.

Seetõttu soovitab ettevõte rongisõidu planeerimisel sõiduajad kindlasti üle kontrollida ning selleks on infotelefoni 1447 minutitasu kaotamisega loodud nüüd ka soodne ja käepärane võimalus.

Reiside ärajäämine või muutumine sõltub Pukka sõnul sellest, kuidas taristu valdajad remonditööde erinevaid etappe planeerivad ning kuivõrd tööde tegemisel saab arvestada vajadusega säilitada reisirongiliiklust.

Küsimusele, miks raudteedel just tänavu nõnda vilgas ehitustegevus pihta on hakanud, vastas Pukka, et ilmselt on selle üheks ajendiks tähtajaline võimalus kasutada Euroopa tõukefondide vahendeid ja lisaks ka vajadus kohandada taristu uue veeremi kasutuselevõtuks lähiaastatel.

Tema kinnitusel muutub raudteede seisukord remonditööde järel kindlasti paremaks - ette tuleb
vähem ootamatuid kiiruspiiranguid ning rongisõit on mööda uusi kokkukeevitatud rööpaid ühtlasem ja mugavam.

«Mis peamine- suurenevad sõidukiirused, kuni 120km/h ning lühenevad reisirongide ühendusajad ja paraneb konkurentsivõime. Märkimist väärib, et seoses reisiplatvormide rekonstrueerimisega muutub oluliselt hõlpsamaks ka rongile pääs,» lisas Pukka.

Tagasi üles