Eesti paadiomanikel pole jätkuvalt võimalik «Eesti värava» kanalit mööda Peipsilt Lämmijärvele sõita, sest halvad ilmad peatasid taas süvendustööd.
«Eesti värav» ei taha kuidagi avaneda
Eesti sõlmis Taani süvendusfirmaga Rohde Nielsen eelmisel aastal lepingu, mille kohaselt pidi Peipsi ja Lämmijärve ühendavad «Eesti värava» kanali süvendustööd lõppema eelmise aasta 17. detsembriks.
Kuna riigihankeprotseduuride tõttu tööde tegelik algus lükkus edasi varasügisesse, siis jäid süvendustööd halbade ilmastikuolude tõttu mullu pooleli, ütles veeteede ameti pressiesindaja Malle Lõhmus Postimees.ee'le.
Tema sõnul jätkati tänavu aprillis süvendustöödega, kuid augustis olnud ebasoodsate ilmaolude tõttu tuli tööde lõpptähtaega taas edasi lükata. Ameti kinnitusel peaks kanal valmis saama selle aasta 1. detsembriks.
Pärast «Eesti värava» kanali süvendamist pääseb Lämmijärvest Peipsi järve ilma Venemaad läbimata, samuti võimaldab uus kanal avada otseühenduse Tartu ja Piirissaare vahel.
Uus kanal kaevatakse Piirissaare ja Uhtina vahele ning tuleb 2,1 meetrit sügav ja 40 meetrit lai.
Kanali rajamine läheb maksma üle 33 miljoni krooni ning enamik sellest rahast tuleb euroliidu regionaalarengufondist.
Loe ka
ja «
».