Päevatoimetaja:
Alexandra Saarniit
Saada vihje

KMA kolimine Foorumisse tekitab ekspertides hämmeldust

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Foorumi ärimaja.
Foorumi ärimaja. Foto: TOOMAS HUIK/PM/SCANPIX BALTICS

Kodakondsus- ja migratsiooniameti kolimine Tallinna kesklinna Foorumi keskusesse ei ole ekspertide sõnul ratsionaalne rahaliselt ega ka ligipääsetavuse seisukohalt.

Kulude kärpimise nimel näiteks Saare- ja Hiiumaal teenindusbüroode sulgemist plaaniva KMA Tallinna kesklinna büroo kolimine Foorumi ärimajja on juba mitmes eksperdis tekitanud umbusku, sest see on pealinna üks kallim äripind.

KMA pressiesindaja on meedias korduvalt rõhutanud, et rendilepingu sisu on salastatud ning rendi hinda avalikustada ei ole võimalik. Erinevate kinnisvaraportaalide andmetel jäävad rendihinnad Foorumi ärimajas 250 ja 300 krooni vahele ühe ruutmeetri eest.

Postimees.ee andmetel võib KMA teenindusbüroo rendihind ületada 285 krooni ruutmeetri eest.

Ülikõrge rent säästupoliitikaga vastuolus

Samal ajal on KMA teatanud, et sulgeb lähiajal kulude kärpimise eesmärgil 11 bürood. Teiste seas jäävad teenindusbüroota näiteks Saaremaa ja Hiiumaa.

Kui Tallinna kesklinna kallile äripinnale kolimist on KMA põhjendanud sooviga muuta teenused paremini kättesaadavaks, siis kahe suurema saare elanikud peavad selle arvelt asjaajamiseks sõitma mandrile.

Kui Tallinna büroo rendihind võib ulatuda kuni 300 kroonini, siis Kuressaare praeguse teenindusbüroo lähedale pakuvad kinnisvarafirmad äripindu kaks kuni kolm korda odavamalt.

KMA plaani kohaselt jääb uuest aastast töösse viis bürood suuremates regionaalkeskustes.

«KMA teeb kõik endast oleneva, et tagada ka tulevikus kõikidele vajalik ja kvaliteetne teenuse osutamine ning kättesaadavus. Juhul kui KMA-l tuleb vähendada 8 protsendi võrra oma tegevuskulusid, vaatab amet üle oma otsesed ja kaudsed tegevuskulud kõigis struktuuriüksustes,» ütles ameti pressiesindaja Maimo-Lii Paloveer Postimees.ee'le täna.

Teenindusbüroode sulgemise valiku kriteeriumiks oli Paloveeri sõnul eelkõige kulude ja teenindusbüroo töökoormuste analüüs. «Kogu teenindusmahust toimub 11 suletavas büroos vaid viiendik klienditeenindusest, samas kui ligi 80 protsenti taotlejatest pöördub Tallinnas, Tartus, Narvas, Jõhvis ja Pärnus asuvatesse teenindusbüroodesse,» selgitas Paloveer.

Samas on ühe kliendi kohta teeninduse kogukulu tema sõnul väikestes teenindusbüroodes oluliselt kõrgem kui regionaalkeskustes olevates teenindusbüroodes.

Ameti pressiesindaja sõnul oli KMA-le sobivaid ruume raske leida, sest paljud rendileandjad ei olnud nõus tegema KMA klienditeeninduse jaoks vajalikke ümberkorraldusi.

«Lõpuks 2007. aasta novembris leidis amet sobivad ruumid, detsembris 2007 kiitis KMA juhtkond otsuse rendipindade suhtes heaks ja jaanuaris 2008 sõlmiti rendileping,» selgitas Paloveer.

Paloveeri sõnul otsustati Foorumi kasuks, sest on Foorumi keskus on kaasaegne, linna tsentrumisse äsjarajatud hoone, kus on arvestatud erivajadustega inimeste, eakate ning lapsevankriga liikujatega.

Parem kättesaadavus küsitav

Samas on KMA kontori kolimine kesklinna äripinnale tekitanud pahameelt mitmes samas hoones kontoripinda rentivates ettevõtetes, kes kolisid Foorumi ärimajja teadmisega, et need on privaatsed bürooruumid ning hoones ei asu avalikke teeninduspunkte.

KMA hoonesse kolimisest kuulsid rentnikud viimasel hetkel või pärast lepingu sõlmimist.

«Meie arvates ei olnud kodakondsus- ja migratsiooniameti kolimine Foorumi neljandale korrusele väga hästi läbi mõeldud idee,» tunnistas samas hoones asuva ettevõtte Re&Solution kinnisvara investeerimisprojektidega tegelev Vitali Kõllomets.

Euroopas ja Baltikumis suurt majaomanike ja rentnike konsulteerimise kogemust omava ettevõtte eksperdi sõnul peaks suure külastatavusega teenindussaal asuma kindlasti esimesel korrusel.

«Foorumis liikumiseks kasutatakse vaid kahte lifti ning üldkasutatav trepp puudub. Liftide võimalused on üsna piiratud, seega on mõjutatud terve maja elu,» tõdes Kõllomets.

Lisaks rohkem kui kahesajale KMA teenindusbürood päevas külastavale inimesele kasutavad neid lifte ka 18 erineva büroo töötajad.

Riigiasutus peab Kõllometsa arvates muretsema maksumaksjate raha pärast, eriti majanduslanguse ajal. «Tavaline praktika on see, et sellist tüüpi riigiasutused ei koli A-klassi kontorihoonesse,» lisas konsultant. Tema sõnul on Foorumis üüri hinnatase praegu üks kõrgemaid Tallinnas.

«Majaomanik peaks mõtlema ka sellele, et naabrid oleksid sarnast tüüpi firmad ega häiriks üksteist, kuna sellest sõltub maja väärtus,» tõdes Kõllomets.

«Meie arvates võiksid majaomanik või KMA küsida nõu sel teemal konsultantidelt, kellel on märksa rohkem ekspertiisikogemust  selles valdkonnas. Loodame, et majaomanik juba tegeleb tekkinud olukorraga ja lahendab lähiajal küsimuse üürnike probleemidega,» lisas ta.

Märksõnad

Tagasi üles