«Kogu aeg tapetakse see mootorrattur ära!»

, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Reet Männik sõidusimulaatoris, mille abil saab järele proovida, kuidas alkoholijoove juhtimisoskusele ja reaktsioonikiirusele mõjub.
Reet Männik sõidusimulaatoris, mille abil saab järele proovida, kuidas alkoholijoove juhtimisoskusele ja reaktsioonikiirusele mõjub. Foto: Liis Treimann

Kolm õlut sees, sõidan rahulikult maanteel. Autosid on vähe, ma juhin hästi, tuju on hea. Kust see mootorrattur ilmus? Miks ta otse mulle ette sõitis? Ai, raisk! ... Ent õnneks on see kõik vaid mängult.


«Kogu aeg tapetakse see mootorrattur ära,» lausus Reet Männik, kes on üks Õllesummeril oleva sõidusimulaatori instruktoreid. Mootorrattur lihtsalt ilmub teise auto tagant nii ootamatult, et enamik inimesi ei pane seda tähele.


Just selle simulaatori peal saab katsetada, mis juhtub purjus peaga sõitmisel, eriti kui teised liiklejad kipuvad pidevalt liiklusohtlikke olukordi tekitama. Reaktsioon venib joobes sõidul kui kummipael, auto vänderdab tee peal ja teeb igasugu trikke.


Vead samades kohtades


Olgem ausad, alguses läks mul ikka natuke paremini, ega ma nii kehv sõitja ka pole. Lähenesin esimeses testis peateel ristmikule ja nägin selle ääres ootamas kahtlast valget kaubikut, millest oli juba kaugele näha, et selle kavatsused on halvad.


Aeglustasin, ja ennäe, kaubikuke sõitiski ootamatult teele ette. Sain siiski pidurdama ja aparaat näitas, et isegi kui alkoholijoove juurde lisada, oleks õnnetus ära jäänud.


Ka kiirteel sõites suutsin ootamatult mu ette reastunud autost elegantselt mööda reastuda ja tundsin ennast juba nagu Michael Schumacher. Mõistagi maksis see valusalt kätte, sest juba järgmisel katsel otsustasin, et pidurid on nõrkadele ja ma lihtsalt roolin end probleemidest mööda.


Ühest künkast mööda sõites nägin ootamatult künkaharja taga seisvat autot. Keerasin kiiresti üle pidevjoone vastassuunavööndisse ja otse laupkokkupõrkesse vastutuleva autoga. Seda täiesti kainena.
Belgiast pärit juhendaja Jan Knockaert teatas selle peale, et selles olukorras oleksin ma pidanud pidurdama, sest aega tegelikult selleks oli. Lisaks olin ma ka ise õnnetuses süüdi, sest olin üle pidevjoone sõitnud.


Männik lausus, et kolmapäeval käis sõitmist katsetamas üks autokooli õpetaja, kes sõitis kõik katsed vigadeta läbi ja tahtis sama masinat endale kooli tuua. Enamasti kipuvad aga inimesed ikka vigu tegema ja täpselt samades kohtades.


Rooli lastakse vaid kained


Näiteks kiputakse ootamatult ristmikule sõitvast kaubikust mööda sõitma vasakult poolt ehk siis otse talle ette, lausus Henry Vürst, teine simulaatori instruktor.


Männik tunnistas, et oli ise katses osaledes valgele kaubikule rahulikult külje pealt sisse sõitnud, keeramata kuhugi või pidurdamata. «Tavaliselt ma nii ei sõida,» ütles Männik häbelikult.
Knockaert soovitas aga teel sõites pikivahet hoida ja tähelepanelikum olla.


Simulaatorit saab Õllesummeril kasutada kuni pühapäevani, rooli lastakse aga vaid kaineid külastajaid.

 
Õnnetused


Joobes juhtide osalusel juhtunud liiklusõnnetused
•    2005  432
•    2006  516
•    2007  518
•    2008  141*
* mai lõpu seisuga
Allikas: maanteeamet

Tagasi üles