Õpilasesinduste liiduga suhelnud abituriendid leidsid, et laupäevane inglise keele riigieksam oli olnud liiga raske ning puudulikud eksamiruumid seadsid õpilased ebavõrdsesse olukorda.
Raske inglise keele eksam pahandas õpilasi
Liidu küsitletud õpilased arvasid, et eksam oli veelgi raskem kui mullu ning arvestatava punktisumma saamiseks pidi kooli kõrvalt tunde juurde võtma.
«Eksamite eesmärk on hinnata õpilase koolis saadud teadmisi ja anda tagasisidet õppeaines, mitte tekitada tunnet, et nad ei valda seda ainet, kuna said vaid pooled punktid võimalikest,» ütles Eesti Õpilasesinduste Liidu (EÕEL) juhatuse liige Henri Kiivit.
Lisaks kurtsid õpilased, et mõnes koolis olid ruumide tingimused kehvad, näiteks puudus kell, mistõttu nii mõnigi õpilane ei osanud oma aega planeerida.
Lisaks ei olevat kuulamisülesannete edastamise tase olnud kõikides koolides ühtne. Nii mõnigi õpilane tagumisest pingist kurtis liidule, et ülesannet polnud kuulda, aga samas teistes koolides oli õpilastele tagatud hea heli.
EÕEL leiab, et riigieksamitel tuleb tagada kõikidele õpilastele võrdsed võimalused.
Õpilasel võivad olla head teadmised, kuid ülesande halb kuulmine võib nende sõnul tulemust mõjutada.
Eksami sooritamist ei tohiks liidu hinnangul mõjutada see, kas kuulamisülesanne jõuab õpilasteni läbi kõrvaklappide või peab viimases pingis istuv noor pingutama oma kõrvu, et kuulda hädisest makist tulnud raginat.
Lisaks sellele oleks pidanud õpilasliidu väitel olema kõigis klassides kellad, et õpilane saaks oma aega planeerida.
Neid punkte tuleks liidu nägemuses arvestada ka tulevaste eksamite korraldamisel, et õpilastele luua soodsad ja võrdsed võimalused eksami sooritamiseks,
Eesti Õpilasesinduste Liit on vabatahtlik demokraatlik ühendus, mis ühendab Eesti üld-, kutse- ja erihariduskoolide õpilasesindusi. EÕEL on suurim õpilaste esindusorganisatsioon Eestis, esindades oma liikmete kaudu enam kui 100 000 õpilast.