Ida prefektuur karistas mullu veebruaris 230 euro suuruse trahviga Rainer Piust, kes sõitis 10. detsembril 2010 kella 10.40 ajal Tallinna-Narva maantee 86. kilomeetril oma sõidukiga otsa ees juhitavuse kaotanud ja lumevalli sõitnud autole. Politsei leidis trahvi määrates, et mees ei kohandanud oma sõidukiirust selliseks, et oleks arvestanud tema sõidukogemusi, teeolusid, veose iseärasusi ja ilmastikutingimusi, mille tagajärjel ei suutnud ta sõidukit peatada.
Mees kaebas otsuse edasi Viru maakohtule, mis jättis talle määratud trahvi jõusse.
Riigikohus märkis reedel avaldatud otsuses, et õnnetuse ajal kehtinud liiklusseadus oli sõnastatud järgmiselt: «Juht peab kohandama oma sõiduki kiiruse selliseks, mis arvestab tema sõidukogemusi, teeolusid, tee ja sõiduki seisundit, veose iseärasusi, ilmastikutingimusi, liikluse tihedust ning muid liiklusolusid, et ta suudaks peatada sõiduki eespoolse nähtavusulatuse piires ning teel etteaimatava mis tahes takistuse ees. Juht peab vähendama kiirust ja vajaduse korral peatuma, kui tingimused seda nõuavad, eriti siis, kui nähtavus on halb».
Riigikohtu kolleegium märkis, et eespoolse nähtavusulatuse all tuleb siin mõista juhi võimekust tuvastada tee nähtavuse ulatus pärisuunas. Loomulikult sõltub see paljudest teguritest, näiteks juhi sõidukogemustest ja oskustest, tema silmade seisundist, nägemiseks kasutatavatest abivahenditest, ilmastiku- ja valgustustingimustest ja ka teistest võimalikest nägemist piiravatest teguritest.
«On selge, et ilma selliseid, igas konkreetses liiklussituatsioonis erinevaid tegureid arvestamata ei saa juht valida sõidukiirust, mis arvestades reaktsiooniaega ning pidurdusteekonda tagaks sõiduki õigeaegse peatamise. Näiteks sõites pimedal ajal tuledega, peab juht hindama valgustatava teelõigu pikkust, vajadusel ka muid tegureid, ning vastavalt sellele valima sõidukiiruse. Olukorras, kus esinevad ekstreemsed ilmastikuolud ja nähtavus on olulisel määral piiratud, tuleb valida väiksem sõidukiirus kui tavatingimustes - sõidukiiruse valikul peab juht hindama, kas ta suudab peatuda sellistes oludes teel oleva mis tahes etteaimatava takistuse ees,» märkis riigikohus.