2006. aastal tunnistas Soome Maanteeamet (Tiehallinto, nüüdne Liikennevirasto), et betoonteede katselõikudelt (6 lõiku) saadud kogemuste põhjal ei ole betoonkatted osutunud nii vastupidavaks, kui arvati ja seda vaatamata asjaolule, et betoonkatete ehitus on ligikaudu 2 korda kallim asfaltbetoonkatte maksumusest.
Vaatamata betoontee heale kandevõimele vedas soomlasi peamiselt alt betoontee kulumiskindlus naastrehvide toimele ja betoontee remondimeetodite kulukus. Betoonteede katselõikude tasuvusarvutustes arvestasid soomlased, et betoonkatteid on mõttekas ehitada vaid teedel, mille aasta keskmine ööpäevane liiklussagedus on suurem kui 15 000 autot ööpäevas (võrdluseks rootslaste 8000 autot ööpäevas).
Nii suure liiklussagedusega teelõikude kogupikkus on Eestis suhteliselt väike ja arvestades veel betoonkatete ehitamiseks vajalike mehhanismide ostuks või rendiks vajalikke suuri kulutusi mõjutavad need asjaolud negatiivselt betoonkatete tasuvust Eesti tingimustes.
Vaatamata sellele, et meie põhjanaabrid on nüüdseks betoonkatete ehituse ja katselõikude rajamise määramata ajaks katkestanud, leidsid soomlased, et betoonkatete katselõikude ehitus andis tugeva tõuke nii vastupidavamate asfaltbetoonsegude kui ka majanduslikult soodsaimate asfaltbetoonkatete taastusremondimeetodite väljatöötamisse Soomes, millest on otseselt kasu tõusnud ka Eestile.
Seega, hinnanguliselt on betoontee alginvesteering 1,5 kuni 2 korda kallim asfaltbetoontee konstruktsioonist. Lisaks alginvesteeringule, tuleb arvestada loomulikult tee kasutamisest ja hooldusest saadavat säästu ehk kogu elutsükli kulusid ja seetõttu saab määravaks tasuvusanalüüsi vaatlusperioodi (näiteks 20, 25 või 40 aastat) tasuvus, mis hetkel tehtud 20/25 aasta tasuvuse jämedate arvutuste põhjal Eestis betoonteede rajamist üles ei kaalu.
Betoonteed projekteeritakse ja ehitatakse parima praktika kohaselt selliselt, et oleks tagatud nende vähemalt 40-aastane eluiga ilma suuremate hooldusteta. Üldjuhul maksab betoontee ehitus märkimisväärselt rohkem kui asfaltbetoonkattega tee, kuid seda suuremat ehitusinvesteeringut peab hakkama tasakaalustama betoontee eeldatav pikem eluiga ja madalamad hoolduskulud.