Peatselt Eestisse jõudvates uutes elektrirongides on küll vähem istekohti kui praegustes, kuid see-eest on neil spetsiaalsed alad jalgrataste, kärude ja ratastoolide vedamiseks.
Uued elektrirongid mahutavad ka jalgrattaid ja kärusid
Rataste jaoks on igas rongis ette nähtud mitmeotstarbeline ala, mille kõrval spetsiaalsed iste- või seisukohad, selgitas Elektriraudtee AS müügi- ja kommunikatsioonijuht Norbert Kaareste. Selliseid pildil näha olevaid mooduleid rataste kinnitamiseks on igas rongis kolm, täpsustas ta.
Kolme vaguniga elektrirongidesse tuleb 196 ning nelja vaguniga rongidesse 274 istekohta. Vanades neljavagunilistes rongides on keskmiselt 292 istekohta. «Istekohti on küll vähem kui vanades rongides, ent ronge on rohkem,» sõnas Kaareste. Ta selgitas, et praegu peavad terve päeva liinil sõitma samad suure istekohtade arvuga rongid, sõltumata sellest, kas tegu on tipptunniga või vaiksema ajaga.
«Uue veeremi abil saame näiteks tipptundidel haakida mitu rongi kokku, luues nii ajutiselt istekohavõimalusi reisijatele ning nõudluse langedes saame koosseisud liinilt ära võtta, säästes nii kuludelt ehk riik dotatsioonilt,» selgitas Kaareste.
Esimene Poolas Stadleri tehases kokku pandud uus elektrirong peaks Eestisse jõudma hiljemalt novembri lõpus. Siis algab kuuekuuline testimisperiood.
Esimene uus elektrirong peaks liinile jõudma järgmisel aastal pärast jaanipäeva. «Elektrironge läheb liinile vähemalt neli, mis tähendab, et nad hakkavad koos vanade elektrirongidega kõiki meie tänaseid liine teenindama. Hiljemalt juulikuu lõpuks oleme ka viimased vanad elektrirongid uue veeremiga asendanud,» lausus Kaareste.