Päevatoimetaja:
Liisa Ehamaa

ERR: elektriraudtee uued rongid on energiasäästlikud ja turvalised

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Berit-Helena Lamp
Copy
Uued Stadler Raili toodetud elektrirongid saabuvad Eestisse aastatel 2012–2013 ning diiselrongid 2013–2014.
Uued Stadler Raili toodetud elektrirongid saabuvad Eestisse aastatel 2012–2013 ning diiselrongid 2013–2014. Foto: Illustratsioon: Elektriraudtee AS

Poolas Stadleri rongitehases pandi kokku esimene Eesti uus rong, mis on suur ja mugav, aga kergem ja energiasäästlikum kui vanad rongid. Elektriraudtee rongiparki kuulub peagi 18 tuttuut elektrirongi ja 20 uut diiselrongi.

Avarates vagunites on pehmed istmed, internetiühendus, kliimaseadmed ja moodne tualettruum ning rongi põhi ja perroon on samal kõrgusel, mistõttu ei ole enam raske siseneda rongi lapsekäruga, ratastoolis või jalgrattaga, vahendas ERR Uudised «Aktuaalset kaamerat».

Kuigi uued elektrirongid lähevad Eestis varem käiku kui diiselrongid, oli Stadleri rongitehas esimesena kokku pannud just diiselrongi, sest selle ehitus oli uudne ka rongitehase jaoks. Kõik uued Eesti rongid on tunduvalt energiasäästlikumad kui senised.

Elektriraudtee juhatuse esimees Kaida Kauler rääkis, et rongid on kergemad ning võtavad seetõttu vähem kütust ning vähem tuleb maksta ka infrastruktuuritasu, mis omakorda tähendab, et Elektriraudtee saab panna liinidele rohkem ronge ning avada ka uusi liine.

Tagasi üles