Kui rong hilineb enam kui 30 minutit, siis lubab Elektriraudtee tasuta sõita ning juba pileti ostnud inimestele raha tagasi maksta.
Elektriraudtee lubab hilinemiste korral tasuta sõita
«Kui elektrirong hilineb 30 minutit või enam, siis ei ole kliendil kohustust piletit kõnealusest rongist soetada,» ütles Elektriraudtee pressiesindaja Norbert Kaareste.
Ka maksab rongifirma enam kui pooletunniste hilinemiste korral piletiraha raha tagasi. Selleks tuleb rongifirmale esitada avaldus koos piletiga. Kaareste sõnul rahuldavad nad ühes kvartalis u 20 sellist avaldust. Umbes 700 juhul kvartalis maksab piletimüüja rongis kohe inimestele hilinemise korral piletiraha tagasi. Kui aga inimesel on elektrooniline sõidupilet, siis tuleb tal raha tagasisaamiseks esitada avaldus.
Asendusbussi tellima ei pea
Kuigi viimastel kuudel on olnud mitmeid juhuseid, kus elektrirongid on hilinenud tund aega ja enam, pole majandusministeeriumi kinnitusel olemas sätet, mis kohustaks rongifirmat sellisel puhul asendusbussi tellima.
«Küll aga on vedaja kohustatud võtma kasutusele kõik endast olenevad abinõud, mis tähendab, et ta peab siiski asendustranspordi leidma, kui tegu on pikemaajaliste hilinemistega,» kinnitas majandusministeeriumi pressiesindaja Rasmus Ruuda. Ta lisas, et asendustransport ei pea tähendama alati bussi, see võib olla ka teine rong. Rongi ärajäämisel on alati kohustus muretseda asendustransport.
Elektriraudtee pressiesindaja Norbert Kaareste sõnul on üldjuhul nende reageerimisaeg 60 minutit. «Kui näeme, et meie rong hilineb 60 või enam minutit, siis korraldame peatusesse asendustranspordi. Juhul kui rikkega seotud osapool annab meile infot, et rike likvideeritakse 60 või vähema minuti jooksul, siis asendustransporti ei tellita,» lisas ta.