Päevatoimetaja:
Mai-Brit Jürman
Saada vihje

Sirk: piirkiiruse tõstmata jätmine on riigi reaktsioon liiklejate käitumisele

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Indrek Sirk
Indrek Sirk Foto: Peeter Langovits

Liiklusjurist Indrek Sirk ütles, et liikluskomisjoni ettepanek kaherealistel maanteedel piirkiirus sel suvel tõstmata jätta on riigi reaktsioon liiklejate käitumisele.

«Kiirus on vaieldamatult üks olulisemaid tegureid, mis liiklusõnnetuse tagajärgi suurendab,» ütles Sirk, kelle hinnangul on liikluskomisjoni seisukoht õige.

«Kui liikumiskiirus on erinevatel teelõikudel erinevalt määratletud, siis tekitab see liiklejates teinekord segadust,» tõi Sirk välja. «Meil on teada, et teelõikudel, kus on lubatud 100 km/h, ei sõida paljud juhid nii kiiresti.»

Mõne puhul olevat põhjuseks näiteks see, et nad ei saa või ei tohi nii kiiresti sõita, teised ei julge ja kolmandad sõidavad aeglasemalt seetõttu, et nad lihtsalt ei tea, et piirkiirust on suurendatud.

«Pidev liiklusrežiimi muutmine tekitab liiklejas segadust,» sõnas Sirk. «Kui sõidukijuhid saavad piirkiirusest erinevalt aru, siis tekib rohkem möödasõite.»

Sirk rõhutas, et piirkiiruse tõstmata jätmine on riigi reaktsioon meie liiklejate käitumisele.

«Meil on liiklusõnnetustes hukkunute arv kasvanud. Kuna üheks põhiliseks põhjuseks, miks meil raskeid liiklusõnnetusi toimub, on lubatud sõidukiiruse ületamine, siis tuleb seda käsitleda kui riigi reaktsiooni,» lausus Sirk.

Sirk, kes on ka ise liikluskomisjoni liige ja oli arutamise juures, ütles, et ettepaneku põhjus ei olnud see, et piirkiirust tõstetud lõikudel toimub rohkem liiklusõnnetusi.

«Küsimus oli üldises liikluskultuuris ja liiklejate hoiakutes,» rääkis ta. «Viimased liiklusloendused näitavad, et keskmised kiirused meie teedel on lubatust suuremad. See on ohumärk. Põhiline probleem, miks meil viimase kahe aasta jooksul on liiklussurmade arv kasvanud, on ühesõiduki õnnetused ehk teelt välja sõidud, mille põhjuseks on liiga suur kiirus.»

Maanteeameti andmetel hukkus 2010. aastal liikluses 79 inimest, 2011. aastal 101 inimest ja selle aasta esimese kolme kuuga juba 29 inimest.

Tagasi üles