Põhilised kommunikatsioonikanalid on jätkuvalt kolleegid, otsene juht ja siseveeb, kusjuures otsese juhi ja siseveebi roll kommunikatsioonikanalina on aastaga tähelepanuväärselt kasvanud. Kui aasta tagasi sai otseselt juhilt ja siseveebist sageli, regulaarselt infot veidi üle poole küsitletutest, siis nüüd saab sealt sageli, regulaarselt infot üle 60 protsenti vastanutest.
Samal ajal on vähenenud kuulujuttude osakaal, mis viitab formaalsete infokanalite paremale levikule organisatsioonis. Kommunikatsiooniteoreetikud on öelnud, et kuulujutt tekib siis, kui muud võimalused infot saada puuduvad. Mida rohkem ametlikke kanaleid organisatsioonis info saamiseks on, seda väiksem on kuulujuttude osakaal ning vastupidi. Seetõttu peetakse kuulujutte ka niiöelda organisatsioonikommunikatsiooni termomeetriks.
Sarnaselt aasta tagasi tehtud uuringuga küsiti sisekommunikatsiooni ankeedis töötajatelt, mis infost nad puudust tunnevad. «Üldiselt võib öelda, et teemade ring on aastaga jäänud samaks. Endiselt tuntakse puudust palgaga seonduvast teabest, edutamise, arengu- ja karjäärivõimalustest, juhtimisotsuste kujunemisest, selgitustest ja põhjendustest, tulevikuplaanidest ja arengusuundadest ning igapäevasest tööga seonduvast infost, mis on vajalik tööülesannete täitmiseks. Vaid muutustega seonduv teadmatus, kes millega tegeleb, kuidas üksused omavahel suhtlevad jne, ei ole enam päevakorras. Küll rõhutas aga hulk inimesi mõlemas uuringus, et ootavad objektiivset, tõest ja ausat infot, mitte n-ö ilustatud ja vasturääkivat teavet,» kirjutas Tuulemäe.
Tema sõnul näitab küsitlus, et kolme organisatsiooni liitmisega kaasnenud ebakindlus ja teadmatus hakkab taanduma ning töötajate hinnangud on peagu kõigis kategooriates sisekliimale, üldisele töökorraldusele ja informeeritusele paranenud.
«Tõsi, mitme muutuse kohta on töötajad endiselt kriitilised, kuid see aitab meil selgemini teadvustada ja prioriseerida, mis teemadega on vaja pidevalt tegelda. Samuti aitab organisatsiooni probleemide tundmine meil senisest targemini ja tulemuslikumalt planeerida sisekommunikatsiooni,» märkis Tuulemäe.
Uuring korraldati mullu 10.–31. oktoobril. Tegemist oli ankeetküsitlusega, mida sai täita nii internetis kui ka paberil. Kokku vastas ankeedile 1473 inimest, sellest 1115 internetikeskkonnas ja 358 paberil.