Päevatoimetaja:
Marek Kuul

Vane: õnnetustele vaatamata on kiiruskaamerad end õigustanud

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Villu Vane
Villu Vane Foto: Teet Malsroos / Õhtuleht

Maanteeameti nõunik Villu Vane ei nõustu väitega, nagu oleks kiiruskaamerate kasutegur oodatust kesisem.

Vane sõnul vastab tõele, et mullu juhtus kiiruskaameratega kaetud Tallinna-Tartu maanteel 8 õnnetust enam kui 2009. aastal, mil kaameraid teepervedel veel polnud.

Samas ei näita õnnetuste arv tema sõnul kiiruskaamerate mõjukust, sest õnnetusi põhjustavad sageli hoopis hooletud juhid või halvad teeolud.

«Liikluskaamerad on täitnud need ootused, mis nende paigaldamisel olid,» kinnitas Vane. Oma väite kinnituseks tõi ta 2011. aasta liikluskäitumise monitooringu, mille kohaselt oli 2008. aastal nende juhtide osakaal, kes ületasid sõidukiirust 10 kilomeetrit tunnis, 17,9 protsenti ja 2011. aastal 9,4 protsenti.

«Ehk siis see number on viimasel neljal aastal kogu aeg vähenenud,» ütles Vane. «Mina vaatan seda, milline on sõidukite tegelik kiirus. Kui see kukub, siis on kaamerad eesmärgi täitnud.»

Vane nõustus osaliselt sellega, et kindlates paikades asuvad kaamerad hoiavad juhid kaamera vaateväljas seadusekuulekatena, kuid kaameravabadel lõikudel soodustavad kiirustamist ja ohtlikke möödasõite.

«Samas väga paljude liiklejate puhul laieneb sõidukiiruse kontrollimine kaugemale, kui ainult kiiruskaamerate ala. Kui sõidetakse püsikiiruse hoidjaga, siis pannakse see väiksema peale ja tehakse seda kohe sõidu alguses, mitte enne esimest kaamerat,» leidis Vane.

Seetõttu plaanib maanteeamet kiiruskaamerate paigaldamist jätkata. Tänavu tulevad esimesed kaamerad Ida-Virumaale Tallinna-Narva maantee äärde. Tulevikus lisandub neid ka Tartu maanteele. Tallinna linna seatakse maikuus üles ristmikukaamerad, mis hakkavad lisaks kiiruseületustele fikseerima ka liikluskindlustuse puudumist ja punase tule alt läbi sõitjaid.

Vane ei teinud saladust, et kiiruskaamerate paigaldamise üks eesmärke on ka hoida kokku politseinike tööaega  ja selleks kuluvat raha. Samas ei tohi politseinikud maanteedelt kaduda. «Politseinikud ei pea enam nii palju ühes kohas kiirust mõõtma, vaid võivad liikuda eravärvides sõidukiga liiklusvoolus kaasa ja noppida juhte, kes teevad jõhkraid möödasõite,» leidis Vane.

Tagasi üles