Päevatoimetaja:
Uwe Gnadenteich
+372 666 2071

Autokütuse krõbe hind mõjutab ka kiirabi tegevust

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Tallinna kiirabi peaarst Raul Adlas
Tallinna kiirabi peaarst Raul Adlas Foto: Mihkel Maripuu / Postimees

Autokütuse hinna tõus avaldab lisaks politseile mõju ka kiirabile. Kuigi väljasõitude arv on samuti kasvanud, saavad Tallinna kiirabi peaarsti Raul Adlase kinnitusel kõik häirekeskuse edastatud hädaabikutsed siiski teenindatud.

«Autokütuse hinna tõus mõjutab kiirabi tegevust läbi muude tegevuste – aparatuuri ja ravimite ostu või uutesse autodesse investeeringute peatamise või olulise redutseerimisega,» ütles Adlas. «Väljasõitude arvu meie ise ei reguleeri, häirekeskuse edastatud hädaabikutsed me teenindame.»

Ta seletas, et lisaks läbisõidule on oluline faktor kütuse kulus ka kliima.

«Kiirabiauto on sisuliselt ratastel intensiivravipalat, kus peab olema vajalik temperatuur, et vigastatud või haiget inimest seal ravida saaks,» selgitas Adlas. «Selleks köetakse külmal ajal autot ka väljakutsete vaheajal, enamasti kütuse põletamisel toimiva soojendusseadmega.»

Olulist kütuse kokkuhoidu ilma kiirabi kättesaadavuse vähendamiseta või kvaliteedi languseta ei ole Adlase väitel võimalik saavutada. Tema sõnul on kõik kättesaadavad meetmed – säästlik sõidustiil ja niinimetatud tühisõitude vältimine, säästliku kütusetarbimisega mootoriga autode kasutamine ja muu, juba rakendatud varasemalt.

«Täiendavalt on Eesti Kiirabi Liit teinud häirekeskuse jaoks, kes operatiivselt kiirabiautosid liigutab, ettepanekud paremaks logistikaks, mida küll seni veel rakendatud ei ole, kuid läbirääkimised käivad,» märkis Adlas.

Peaarsti kinnitusel on kiirabi vajadus Tallinnas viimasel aastal oluliselt suurenenud: väljakutsete arv on 2011. aastal kasvanud 10 protsenti võrreldes eelnevate aastatega. Kiirabi autode keskmine läbisõit kasvas eelmise aasta sügisest tänaseni veel 6 protsenti.

«Arvestades meie väljakutsete suurt hulka (68 000 aastas) on see märgatav kasv,» lausus Adlas. «Kulutused auto kütusele on kasvanud võrreldes 2009. aastaga 33 protsenti. Kiirabi eelarve ei ole majandussurutise tingimustes alates 2009. aastast oluliselt muutunud.»

Tagasi üles