Päevatoimetaja:
Liisa Ehamaa

Üha enam ettevõtteid ühineb alkoholi liigtarvitamise ennetusega

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Ohutusalane sõnum õllepakil
Ohutusalane sõnum õllepakil Foto: Veeohutus.ee

Siseministeerium püüab üha enam kaasata alkoholi liigtarbimise ennetuse kampaaniatesse ettevõtteid, kes on nõus oma reklaamidesse lisama ohutusalaseid tekste.

Siseministeeriumi, politsei- ja piirivalveamet ja päästeameti esindajad andsid eilsel ümarlaual alkoholi tootmise, müümise ja maaletoomisega tegelevatele ettevõtjatele ülevaate sel aastal toimuvatest ennetuskampaaniatest ning tutvustasid võimalusi, kuidas saavad nad kampaaniates kaasa lüüa.

Näiteks mullu osalesid A. Le Coq, Saku Õlletehas, Selver ja Viru Õlu veeohutusalases ennetustöös, kasutades kampaaniasõnumeid nii oma toodete pakenditel, külmkapikleebistel, kaupluste siseraadiotes kui ka kodulehekülgedel ja üritustel. Eelmise aasta lõpus osalesid K-Rauta, Prisma ja Selver ka tuleohutuskampaanias.

Sel aastal tehakse kampaaniaid enam ja osalejaid on rohkem, ütles siseministeeriumi pressiesindaja Karin Kangro. Kui palju liitujaid on, ei osanud ta täpsustada, ent ütles, et ümarlaudadest on osa võtnud üle kümne ettevõtte ja erialaliidu esindajad.

Eelkõige soovitakse senisest enam erasektorit kaasata alkoholi liigtarvitamisega kaasnevate negatiivsete mõjude teavitamisel.

Suvel keskendutakse eelkõige vee- ja liiklusohutuse, sügisperioodil tuleohutuse ja talvel liiklusohutusalasele ennetustööle, samuti on tähelepanu all alaealiste alkoholi kättesaadavuse tõkestamine.

Ohutusalased sõnumid koostatakse päästeameti ja politsei meediakampaaniate raames.

Näiteks on siseministeerium välja pakkunud alkoholi pakkumisel ja müümisel riskikäitumise eest hoiatamiseks pudelite varustamist kaelarääkijate või pildimaterjaliga, müügikohtade poekottide varustamine helkurribaga või toodete pakendite varustamine valdkondliku tähistusega. Ohutussõnumitena pannakse sinna «kui jood, ära uju», «kui jood, ära juhi», «ära lase joobes sõpra ujuma» või «ära lase joobes sõpra sõidukit juhtima».

Samuti soositakse alkoholitootjate reklaamides, reklaamide eel või järel või toodete pakenditel vastavate negatiivse statistiliste arvnäitajate edastamist, näiteks «kas sina teadsid, et 2010. aastal uppus 65 joobes isikut», «kas sina teadsid, et 2011. aastal põhjustasid 29 protsenti liiklusõnnetustest alkoholijoobes juhid», «kas sina teadsid, et 2011. aastal hukkus liikluses 101 inimest», «kas sina teadsid, et peamiseks uppumise põhjuseks Eestis on alkoholijoobes ujuma minek» või «kas sina teadsid, et mootorsõiduki juhtimise eest joobeseisundis võidakse karistada kuni kolmeaastase vangistusega».

Välja on pakutud ka, et alkoholipakendite külge võiks kinnitada ühekordse alkoholijoobe kontrollimise indikaatorvahendi. Baaridesse ja ööklubidesse võiks paigaldada alkoholijoobe kontrollimise automaadid. Ennetustöö on ka see, et kauplustes on alkoholi müügiala eraldatud.
 

Tagasi üles