Päevatoimetaja:
Marek Kuul

Justiitsminister kahtleb alkoholireklaami tõhususes

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Martin Smutov
Copy
Kokteilid
Kokteilid Foto: SCANPIX

Justiitsminister Kristen Michal ütles täna riigikogu ees rääkides, et tema hinnangul on alkoholireklaamide keelustamise teema pigem populism ja tegeleda tuleks noortele vaba aja veetmise võimaluste pakkumisega.

Michal möönis, et alkohol on väga oluline tegur kõikide isikuvastaste ja võib-olla liikluskuritegude põhjusena. Küll aga on tema arvates vale, et alkoholivastane võitlus kannab populismi pitserit.

«Jutud reklaami ärakeelamisest ja kõigest muust, ma kardan, on pigem populism,» sõnas ta.

Michali hinnangul tuleks pigem mõelda sellele, kuidas pakkuda noortele mõtestatud tegevust ja neid käitumisviise ja võimalusi, mida saab kasutada, et vaba aega ei sisustataks alkoholiga.

Ta tõstis esile, et alkoholi püsivalt, palju ja pidevalt kasutajaid ei ole võimalik muuta.

«Ei muudeta sellega, et alkoholi müüakse erinevatel kellaaegadel, neid ei mõjuta reklaamid ega miski muu, nemad joovad selle kraami igal juhul ära,» sõnas minister. «Pigem tulekski mõelda, et me tegeleme selle põlvkonnaga, kes kasvab ja saab ise teha oma valikud.»

Michal lisas ka, et tema eelmine töö oli Reformierakonna peasekretärina ja ta kulutas arutult palju raha igasuguste reklaamide tegemiseks.

«Ettekujutus sellest, et reklaamiga on võimalik kõike saavutada, mida muidu ei õnnestu saavutada, on minu meelest suhteliselt pinnapealne,» nentis Michal. «Me näeme noori inimesi, kes lähevad trenni või huviringi ja ei võta pudelit seepärast, et telekast tuli pudelireklaam. Ma arvan, et see reklaamiga tegelemine on selline asendustegevus.»

Michal hinnangul tuleks siiski küsida, et mis need tegevused on, mida noortele pakutakse.

Tagasi üles