Saare maavalitsuse ühistranspordikomisjon vastas maanteeameti teatele, et järgmisel aastal tuleb bussiliiklust veelgi kokku tõmmata, et seda tuleks nõuda vaid nendelt maakondadelt, kellel on liinivõrgu optimeerimine tegemata.
Saarlased ei soostu bussiliiklust vähendama
«Probleem on tekkinud väljaspool maakonda ja seda peavad lahendama need maanteeameti ning majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi isikud, kes probleemi on tekitanud. Meie maakonnas on «kodutöö» tehtud,» ütles Saare maavanem Toomas Kasemaa ajalehele Saarte Hääl.
Ühistranspordikomisjoni eilsel istungil leiti, et Saare maakonnas on tehtud ühistranspordiuuring ning bussiliiklus toimib terviklikult ja optimaalselt.
Liinivõrgu vähendamist pole võimalik teha ilma inimeste vajadustele vastavat liinivõrku rikkumata.
«Komisjoni poolt kiideti heaks teha maanteeametile ettepanek läheneda Eesti maakondadele eraldi ja rajada liikumisvajaduste põhine transpordivõrk kogu Eesti ulatuses. Saaremaal on see töö juba tehtud ja seda ei ole otstarbekas lõhkuda,» selgitas maavanem.
Tema sõnul on dotatsiooni vähenemise korral tulude tõstmiseks mitu võimalust, kuid need on välistatud. Nii saaks tõsta piletihinda või nõuda omavalitsustelt veelgi suuremat panustamist.