Ettevõtluse Arendamise Sihtasutuse juhatuse esimehe Hanno Tombergi sõnul ei sobi hollandlase Peter Kentie pakutud lahendus Eesti brändiks, kuna seda saab kasutada ainult ingliskeelse maailma jaoks, kuid brändi kontseptsioon peaks olema kasutatav ka teistes keeltes.
EASi juht: hollandlase pakutud lahendus ei sobi Eesti brändiks (49)
«Me oleme Peter Kentiega kohtunud, kuid EAS on hetkel seisukohal, et me jätkame oma brändiga. Üks tõsisemaid argumente hollandlase kontseptsiooni vastu on täna see, et sõnakombinatsioone cutest, finest või funniest ei saa kasutada teistes keeltes peale inglise keele. Ei saa eeldada, et Eesti suunab oma brändi ainult ingliskeelsele maailmale,» ütles Tomberg Postimehele.
Tomberg märkis, et hollandlase pakutud kontseptsioon sobib küll ingliskeelsele maailmale, aga kahjuks ei saa kasutada seda kontseptsooni teistes keeltes. «See peab olema kindlasti ühtne bränd ühe selge käekirjaga. Kas teie olete näinud mõne riigi brändi, mis oleks erinevates keeltes erinev. Ei ole. See on ka vastus küsimusele, miks ei saa võtta kasutusele seda brändi ainult ingliskeelse maailma jaoks,» ütles Tomberg.
Tombergi sõnul on EASi brändimeeskond hollandlase pakkumist arutanud ja otsustanud minna oma brändi arendamisega edasi. «Me oleme oma disainerite meeskonnaga täna arendamas oma kontseptsiooni, mida me oleme ka riigikantseleile tutvustanud,» lausus ta.
Praegu on EASi jaoks esmatähtsad Eesti Vabariigi 100 sünnipäeva märgi ja Euroopa Liidu eesistumise märgi arendamine, seejärel on kavas vaadata Eesti brändi kontseptsiooni laiemalt.
«Eesti brändi kontseptsiooni arendamisega jätkame terve suve ja sügise ja kui oleme jõudnud tulemuse lähedale, siis teavitame sellest avalikkust,» lisas ta.
Tomberg märkis, et ka temale tundus Peter Kentie pakutud lahendus esmapilgul fantastilisena. «Kui ma sellega esimest korda kokku puutusin, siis vaatasin, et riigibrändi jaoks on lahendus olemas. Aga kui sa hakkad sisu peale mõtlema, kuidas seda kasutada, siis läheb keerulisemaks,» tõdes Tomberg.
Tomberg lisas, et ta ei karda debatti. «Praegu ongi õige hetk tuua lauale erinevaid ideid, mis võivad aidata meil kontseptsiooni selgemaks saada,» märkis ta.
EASi juhi sõnul on brändi kontseptsiooni puhul kindlasti oluline ka rahva toetus. «Kui leitakse, et sellel kontseptsioonil on teatud väärtus, siis võib mõelda, mille jaoks see hea on. Seda võib kasutada näiteks e-residentsuse või mõne muu projekti jaoks, aga mitte riigi brändina,» lausus ta.
Tomberg märkis, et Peter Kentie on kutsutud EASi korraldatavale riigi- ja kohabrändingu konverentsile, mis toimub 2. juunil Tallinnas Olümpia hotellis. Kentie peab konverentsil ühe peaettekannetest.
«Konverentsi juhtiv EASi turundusjuht Paul Lilje kindlasti debateerib Kentiega riigibrändi teemal,» lausus Tomberg.
Meelemuutus?
Tomberg lisas täna õhtul oma Facebooki kontole postituse, milles ta kinnitas, et EAS on valmis Peter Kentie pakutud lahendusega edasi tegelema.
«Tänane minu väljaütlemine Postimehes oli liiga järsk, jah soovime Peteri mõtteid kuulata ka tulevikus. Sellel eesmärgil oli ta Eesti kuvandi meeskonna juhi Paul Lilje kutsel kutsutud ka Tallinnasse, kus ta esineb juba järgmisel nädalal, 2. juunil ettekandega rahvusvahelisel riigi- ja kohaturunduskonverentsil Olümpia hotellis,» märkis ta.
Peaminister Taavi Rõivasele hollandlase pakutud lahendus meeldib
Peaminister Taavi Rõivas avaldas täna sotsiaalmeedias toetust Peter Kentie pakutud lahendusele, märkides, et tegemist on seni parima pakutud lahendusega.
Simply ESTonishing country branding proposal by a Dutchman, clearly the bEST so far:https://t.co/HQOc2QLUrY
— Taavi Rõivas (@TaaviRoivas) May 26, 2016