Veel teinegi Eesti märgi ideekavanditest meenutab inimestele paljutuntud brände, konkursilt seda tööd siiski ei eemaldata.
Veel teiselgi Eesti märgi finalistil leiti sarnasusi kuulsate logodega
Eile märkas Postimehe lugeja, et Eesti märgi Kaile Tuvi võistlustööna esitatud märk «Eesti – pilk tulevikku» on küll peegelpildis, kuid kujunduselt täpselt sama, mis optikapoodide keti Eagle Visioni logo keskel asuv silm. Žürii otsustas selle töö võistluselt eemaldada ning finaali pääses uus, järjestuselt järgmine ideekavand.
Täna osutas Postimehe lugeja veel teiselegi tööle. Nimelt leidvat mõned inimesed, et tööl «Eesti. North East» (autor Veli-Johan Veromann) on teatud sarnasus Made in Britain logoga. Postimehe lugeja enda arvates on sel aga veel suurem sarnasus Euroopa suurpanga Royal Bank of Scotland logoga.
«Kahjuks pole olemas sellist andmebaasi ega mälu, mis suudaks analüüsida kõigi esitatud ideekavandite sarnasusi maailmas olemasolevate visuaalsete lahendustega,» ütles seepeale Eesti brändi meeskonna juht Paul Lilje Postimehele. «Ja nagu Asko Künnap eile «Ringvaates» tabavalt sedastas: «Lõppeks, kõik logod maailmas tsiteerivad üksteist.»»
«Oluline on mõista, et viis finaaltööd ei ole lõplikud logod, vaid ideekavandid; visuaalsed mõtted, millega žürii hinnangul tasub edasi töötada. Püüame kõik sellised teadaolevad märgid-logod võtta tööde edasiarendamisel arvesse, et maksimaalselt vältida sarnasusi, ja oleme tänulikud kõigi viidete eest, mis aitavad meid selles töös,» lisas Lilje.
Eile avalikustati viis Eesti märgi ideekavandit, mille edasiarendused asuvad pürgima Eesti märgiks.
Võitja selgub žürii- ja rahvahääletuse koostöös märtsi keskpaigas.