Väike-Maarja gümnaasiumi direktor Marje Eelmaa ütles Virumaal Teatajale, et probleemi tagamaid tuleb otsida äkilisest keskkonnavahetusest. «Küllap on lapsel keeruline hakkama saada keskkonnas, kus ta ei oska end väljendada, ei mõista ümbritsevat ning kuhu ta ei ole sattunud omal valikul.»
Pärast vägivallatsemist kohtus perekond kooli töötajatega. «Arutasime, et lapsele on vaja lisatunde, et kiiremini eesti keel selgeks saada,» ütles Aleksander. Poeg lubas, et enam midagi sellist ei kordu. Samuti keelas isa lapsel maadlustrennis käia, kuni keel selge.
«Nüüd ta juba natuke räägib ja saab rohkem aru, matemaatikas on tubli,» ütles isa. «Ta on muidu hea poiss, ei ole agressivne ja pigem pehme iseloomuga. Üldiselt talle koolis ka meeldib. Talle meeldib loodus ja kui nad klassiga metsas käisid, siis tal olid sellest väga head muljed. Muidugi ta on hüperaktiivne ning rahutu ja tal on palju energiat, aga liiga vähe püsivust. Klassijuhataja ja direktor rahustasid, et paari kuu pärast, mil poisil eesti keel selgem, siis on juba ka lihtsam.»
Donetskist pärit pere sugulased elavad Eestis. See on ka põhjus, miks sõja eest siia tuldi. «Eesti mentaliteet ja iseloom on lähemal Ukraina inimestele, sest Eesti on läbi elanud sündmusi, mida meie praegu elame.» Pereisa oli kodumaal insener-mehaanik ja naine algklasside õpetaja. «Kui oleks varem teadnud, siis oleks [naine] võinud eesti keelt õppida, et saaks tööle minna. Ta töötas internaatkoolis probleemsete lastega ja oli hinnatud õpetaja seal. Kui ei oleks sõda olnud, oleks saanud isegi kooli direktoriks.»