Päevatoimetaja:
Meinhard Pulk
Saada vihje

Kaasaegse metsatee ehitus Läänemaal ehmatab marjulisi

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Nele-Mai Olup
Copy
Seenemetsa tee Läänemaal.
Seenemetsa tee Läänemaal. Foto: Erakogu

Riigimetsa majandamise keskus (RMK) on Läänemaal asuva Seenemetsa tee ehitustöö nii suurelt ette võtnud, et see ehmatab marjulisi, kirjutas teele sattunud metsaskäija sotsiaalmeedias.

«Läänemaa poolsaare mustika- ja pohlametsas ehmatab marjulisi riiklik lööktööobjekt,» seisis Facebooki postituses.

«Tee algab kitsa kruusakattega metsateelt ja lõppeb metsas. Kokku ligi 1,6 kilomeetrit esmaklassilist sügavate eurokraavidega autostradat, ristumised metsasihtidega on välja ehitatud foorivalmidusega teeristidena,» kirjeldas metsaskäija teed.

Seenemetsa tee asub Läänemaal Noarootsi vallas Einbi külas. RMK metsaparandustalituse tellitud ehitustööde käigus ehitatakse uus tee, mille pikkuseks on kokku 1,56 kilomeetrit. Tee valmimise tähtaeg oli märgitud selle aasta septembrikuusse.

RMK metsaparanduse peaspetsialist Toomas Kivisto ütles, et Seenemetsa tee on üks Läänemaa metskonnas sel aastal valminud ja valmivatest metsaparandusobjektidest.

Senine pinnastee on Kivisto sõnul metsamajandamise eesmärgil projekteeritud ja rekonstrueeritud nelja ja poole meetri laiuseks kruusateeks.

«Tee laius võimaldab puidu laadimist ja väljavedu raskeveokitega, seni oli see sisuliselt võimatu,» kommenteeris Kivisto.

Pinnavee ärajuhtimiseks ja teemulde kuivendamiseks rajatakse Kivisto sõnul teede äärde nõvad või kraavid.

Kivisto rääkis, et samuti ehitatakse tänapäeval välja teedelt mahasõidud, mis võimaldavad metsateede säästlikku kasutamist raietööde perioodil, et vältida metsatraktorite liikumist metsateedel.

«Kindlasti aitavad selliselt rekonstrueeritud teed ka tulevikus metsamajandamiseks tehtavaid kulusid kokku hoida,» ütles Kivisto.

«Kaasaegsed metsateed aitavad parandada ligipääsu metsatulekahjude puhul, aga samuti igaüheõiguste mugavamale kasutusele ning jahimajanduse korraldusele,» lisas ta.

Rekonstrueeritud metsateed peavad Kivisto sõnul vastu pidama vähemalt järgmised 30 aastat.

RMK põhieesmärgiks on korras hoida olemasolevad teed ja kuivendussüsteemid, et tagada metsas liikumise võimalus nii metsamajandajatele kui ka kõigile teistele. Korrasolev teede- ning kuivendussüsteemide võrgustik aitab säilitada metsade juurdekasvu ja looduslikku kooslust, on kirjas RMK veebilehel.

Metsateid on vaja selleks, et:

-korraldada metsa väljavedu ja kokkuvedu minimaalsete kuludega

-tagada liiklus metsamajanduslike tööde korraldamiseks

-tagada tulekustutamise eeldused metsapõlengute korral 

-aidata kaasa igaüheõiguste mugavamale kasutusele ning jahimajanduse korraldusele

Uusi teid ehitatakse vaid siis, kui on tõestatud tee ehitamise majanduslik kasu ja tasuvus, seisab RMK veebilehel.

Tagasi üles