Kui Aker ei soovi hanke tingimuste, näiteks tellitavate tööde hinnas, hulgas ja tähtaegades Eesti riigile vastu tulla, võib lepingu lõpetamise korral arvestada ilmselt pika kohtuvaidluse ja suurte kahjutasudega.
Tänavu mais saatis veeteede ameti peadirektor Andrus Maide majandus- ja kommunikatsiooniminister Juhan Partsile kurva kirja, kus tõdes: kui leping lõpetada ja ehitusest loobuda, võib Eesti juba 2012. aastal jääda sootuks jäämurdevõimsuseta.
Parts juhib vastuses Maide tähelepanu riigieelarve raskele seisule ja tõsiasjale, et puurtornide teenindamiseks mõeldud seadmed laeval, mis Eesti vetest üldse lahkudagi ei tohiks, ajavad projekti üle mõistuse kalliks. Pealegi on riigil endal olemas inimesed, kes võivad teostada ehitusjärelevalvet ja korraldada ka ehitushanke, seega pole mõistlik nende teenuste eest Akerile miljoneid maksta.
Ministeeriumist see kiri välja ei läinud. «Mis jama see on?» on kantsler Marika Priske kirja servale kritseldanud. «Jäämurdja sai aasta tagasi läbi räägitud ja samuti kõik siin kirjas sisalduvad küsimusepüstitused.»
Majast välja ei jõua ka teine kiri, kus teatatakse Maidele, et jäämurdja ehitamine «mis tahes hinnaga» riigile ei sobi, ning nõutakse tavalise jäämurdja ehitamise hinnakalkulatsioone. Kogu kirja tekst on jämeda joonega maha tõmmatud ning all Priske lakooniline märge: «Ei sobi.»
Majast välja läks hoopis kiri rahandusministrile, kus palutakse leida võimalus laeva eest tasumiseks. Vastus on seni tulemata.
Maide tunnistab, et temal lahendusi pakkuda pole. «Meie pakkusime lepingu teatavaks ajaks peatamist, kuni selguvad riigi võimalused,» sõnas ta. «Nüüd ootame Akeri vastust.»