Päevatoimetaja:
Anu Viita-Neuhaus
Saada vihje

Järvejääl uttu mattunud kalurid ei leidnud kallast üles

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Helen Mihelson
Copy
Kalamees udus.
Kalamees udus. Foto: Aldo Luud/Õhtuleht

Politsei- ja piirivalveameti töötajad pidid eile kahel korral aitama kaldale mehi, kes eksisid Peipsi järvel tiheda udu tõttu ära ega saanud enam omal jõul kaldale.

Eile õhtul anti kahel korral teada abipalvest, et tiheda udu tõttu ei oska inimesed enam jäält Peipsi järvel kaldale tagasi pöörduda, teatas politsei- ja piirivalveameti pressiesindaja.

Esimene teade tuli kell 17.23 Vasknarva kordonisse, kus Peipsi järvel Kauksi küla kohal on 52-aastane mees, kes udu tõttu ei oska kaldale naasta. Alajõe teenistuskohast väljus Peipsile hõljuk, kuid hetke pärast andis kalur teada, et näeb kallast ja enam abi ei vaja.

Kell 18.12 tuli järgmine teade Vasknarva kordonisse, et udu tõttu on Peipsi järvel ära eksinud 58-aastane mees. Järvele väljus otsingutele piirivalvehõljuk. Mees oli parkinud oma auto Liivamägede juures parklas ja seal hakkasid piirivalvurid suuna näitamiseks rakette laskma.

Samal ajal oldi mehega telefonitsi ühenduses, kes väitis, et kahjuks rakette ei näe. Kella 20.15 ajal õnnestus hõljukimeeskonnal mees üles leida. Ta oli lõpuks kaheksa kilomeetri kaugusel Liivamägedest, kust piirivalvurid toimetasid mehe turvaliselt kaldale ja arstiabi ta ei vajanud.

Ida prefektuuri piirivalvebüroo juht Indrek Püvi paneb Peipsi järvele minejatele südamele, et alati tuleb tagasi pöördumisel arvestada ilmastikuoludega. «Kui nähtavus halveneb, siis peaks õigeaegselt hakkama kaldale poole liikuma ning mitte jääma hilja peale. Häda korral tuleb koheselt helistada kohalikku kordonisse, mille numbri võiks aegsasti mobiiltelefoni mällu salvestada,» ütles Püvi.

Ühtlasi rõhutas ta, et kindlasti peab kaluril alati kaasas olema laetud akuga mobiiltelefon ja võimalusel ka navigatsiooniseade.

Tagasi üles