Varsti viiekümneseks saav jäämurdja Tarmo on oma tänase tööpäeva jooksul kitsikusest välja aidanud kolm jäässe kinni jäänud laeva.
Jäämurdja Tarmo on täna hädast aidanud kolm laeva
Jäämurdja Tarmo oli Postimees.ee kõne ajal parasjagu Keri saare juures. Kapten Peedu Kass sõnas, et jääd on murtud juba viis päeva, tööd alustati pühapäeval. «Aga vaheaegasid tuleb ikka ka sisse, ei ole nii, et kõik päevad on hommikust õhtuni tööd täis,» sõnas Kass.
Tarmo töötab Soome lahel. «Praegu on jää siin veel suhteliselt õhuke, nüüd oli veel kalda poolt tuul ka ja see tegi asja lihtsamaks. Vaba vett tuli juurde,» rääkis Kass.
Täna öösel aitas jäämurdja välja ühe laeva, mis oli hädas Paldiskist väljumisel. «Tema tahtis Peterburi sõita ja aitasime ta rajale.» Veel aitas Tarmo kahte Kunda poole teel olnud, kuid jäässe kinni jäänud laeva. Üks hädaline oli kapten Kassi sõnul Paldiski meridiaanil ja teine Muugal.
Otsused, keda ja mis järjekorras aidata, langetab jäämurdja üheskoos veeteede ameti talvise navigatsiooni talitusega. « Eks me siis kambaga vaatame, et kus me oleme parajasti ja püüame sõite nii sättida, et tühikäike vähem tuleks. Küttekulu on suur ja kütus maksab,» rääkis Kass. Laeva mahub kütust kuni miljon liitrit ja täiskoormusel paksu jääga tööd tehes võib laev kulutada kuni 50 000 liitrit ööpäevas. Selline hulk kulus kapteni mälu järgi viimati 2003. aastal.
Abipalveid saab Tarmo ka väljastpoolt Eesti piire. «Kinnijäänud laevad paluvad, et sõida kõrvalt mööda. Ja eks me möödaminnes ikka vahel oleme mõne lahtisõidu teinud. Aga ilma ajakuluta, jänesehaake me oma töös tegema ei hakka. Mõni siis saab edasi, mõni läheb natuke maad ja jääb jälle kinni,» rääkis Kass.
Tarmo teeb tööd Soome lahel, Pärnu lahes tegeleb jäämurdmisega Eva-316.
Tarmo ehitati Soomes 1963. aastal
Ülevaate Soome lahel ja mujalgi toimuvast laevaliiklusest saab aadressilt www.marinetraffic.com/ais/