Majandusministeeriumis on valminud nimekiri suurtest transpordiobjektidest, mille seast teha valik mida ehitada aastatel 2014-2020 ja mida mitte. Ajaraamistik näitab suuresti Euroopa Liidu järgmist eelarveperioodi ehk just sealt peaks tulema suurem osa rahast.
Kontseptuaalselt, nagu tunnistab ministeerium ka ise, võib seda nimekirja võtta kui „Kirja Jõuluvanale, see pole mingi garantiikiri, vaid pigem ongi püütud üles tähendada kõik mis kusagilt läbi jooksnud või mida keegi soovib ehitada: läbivaadatud on erinevad arengu- ja hoiukavad, küsitud ettepanekuid erinevatelt omavalitsustelt ja teistelt partneritelt, olgu nendeks siis lennujaam, raudtee või muud transpordivaldkonnaga seotud asutused ja inimesed.
Nii on nimekirjas objekte seinast seina, siia alla käivad nii maanteed, raudteed, lennundus, merendus, ka kohalike linnade teed ja tänavad, Tallinn-Tartu maanteest kuni Haabersti ristmiku, Pärnu uue silla ja Lasnamäe trammiteeni välja. Iga objekti kohta on olemas ka selle ehitamise hind, mitte küll komakoha täpsusega loomulikult, aga suurusjärk ikka.
Samuti on tabelist välja jäänud mõned üksikud võimalikud algatused, näiteks riigi poolne praamide osta saarte ja mandrite vahele, aga suures on osas on siin siiski kõik kirjas. Ükshaaval neid projekte üles lugema pole mõtet, tabel siin samas kõrval, küll aga saab teha mõned üldistused ja mõned järeldused.
Esiteks soovide (mida tahaks ehitada) ja tegelikkuse vahel on hiiglaslikud, peaaegu viiekordsed käärid. Ehitada tahaks 2,5 miljardi euro eest, aga raha on natuke üle poole miljardi. Kusjuures selle 2,5 miljardilise soovi ees pole sellised suurprojekte nagu Rail Baltic, uus jäämurdja või Saaremaa sild. Viimaste puhul ongi juba ette arvestatud, et rahastamine peab käima teistmoodi ja teistest allikatest kui muud transpordiehitused.