Riina Maidre Teele peretütreliku kapriissuse üle valitseb erootilisus, Teele kui võrgutaja.
Veiko Tääri õpetaja Laur oli lahjendatud Merzin.
Kõige ootamatum oli ehk Lauri Lagle Tali rollilahendus: kohati hüsteerilisusse kalduv labiilne tüüp, mida rõhutas epilepsiat põdeva inimese «laperdav» kehakeel. Äkki oli see taotluslikki demütologiseerimine sentimentaalselt magusast Arnost, keda siiani tunneme?
Kuna tekst ja kontekst on ju teada, võib apelleerida vaataja kujutlusvõimele. Kunstnik Ervin Õunapuu ilmselt seda arvestaski. Tinglikkus kujunduses on maksimaalne (koolipingist saab saunalava, lavaalusest kirikutorn, «müristaja» puust saab kirikukella köis jms).
Väga hästi mõjub osa stseenide lahendamine varjuteatrina. Ardo Ran Varrese muusikaline kujundus annab stseenidele rütmi või saadab lüürilis-nostalgilise taustana.
«Kevadeski» näeme priitpedajalikke hüperboole «Punjaba potitehase» lavastamisest peale tuntud käekirja. Tootsi pildinäitamine kaaslastele on «ilmutus», nagu ka rott, kes varastab saapanööpe. Aplaus puhkes saalis, kui avanes Kiire sahver see oli üks etenduse «naelu» nagu ka purjus Tootsi ja sama purjus köstri maadejagamine.
Meistrikätt oli tunda lavastuse raamimisel. «Kevade» algab ühislauluga «Teele, teele, kurekesed ». Lõpus näeme, kuidas need koolilastest kurekesed reas kodu poole kõnnivad. Kui sügis kutsub lapsed kooli, siis kevad toob nad tagasi koju.
Lutsu-Pedajase «Kevade» on ilus kingitus neile, kelle jaoks Eestil on veel mõtet.
Dramatiseerija ja lavastaja Priit Pedajas, kunstnik Ervin Õunapuu. Osades Rasmus Kaljujärv, Taavi Teplenkov, Lauri Lagle, Tiit Sukk jt
Esietendus 2. aprillil Eesti Draamateatris