Päevatoimetaja:
Emilie Haljas
Saada vihje

Koolijuht hindamisest: isiksuse arengut ei saa mõõta numbriskaalal

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Pilt on illustratiivne.
Pilt on illustratiivne. Foto: Lehtikuva

Tallinna Inglise Kolledži direktori ja Eesti koolijuhtide ühenduse juhatuse esimehe Toomas Kruusimäe sõnul peaks kool toetama lapse arenemist täisväärtuslikuks kodanikuks, kuid praegune hindamissüsteem seda ei võimalda.

Kruusimägi ütles Õpetajate majas peetaval seminaril «Kujundav hindamine: inimese kuju, hind ja väärtus», et number tehtud töö eest ei räägi lapse arengust. «Kui eesmärgiks on vaid eksamitulemus, siis selleks pole vaja 12 aastat koolis käia, kuid kui tahame ühiskonnas hakkama saavat kodanikku, siis tuleb võimaldada lapsel võtta ise vastutus ning ise seada oma eesmärgid.»

Kruusimäe sõnul on inglise kolledži õpetajatele antud vabadus kasutada kujundavat hindamist ning kuni kuuenda klassini seda ka tehakse. Ta märkis, et kujundaval hindamisel seab noor oma eesmärgid ning koos õpetaja ja lapsevanemaga jälgitakse pidevalt tema arengut läbi vestluste ning lapsele antakse võimalus vestlusel ise öelda, kus on puudujäägid ning kuidas ta oma aasta alguses seatud tulemusteni peaks jõudma.

«Õpetajal piisab kuuest sõnast, et kirjeldada lapse arengut vastavas aines. Kujundava hindamise sisseviimisel peavad õpetajad aru saama, et nemad on isiksuse kujundamiseks ja aitamiseks, mitte matemaatika valem raamatus,» lausus ta.

Märksõnad

Tagasi üles