Samal ajal, kui ma raamatut kirjutasin, viidi Taani lasteaedades läbi uuringut, kus vaadeldi laste ja kasvatajate omavahelist mängu. Need lood, mis uurijad neilt vaatlustelt kaasa tõid, on ka minu raamatus, sest need on igapäevased olukorrad Taani lasteaedades.
Kahe lapse lood saavad raamatu keskel kokku nende laste ühise mänguna. Kui nad mängivad kahekesi, ilma teiste lasteta ja täiskasvanuteta, siis nad mängivad nii, nagu nad tahavad, ja nendena, kelleks nad ennast peavad. Pole tähtis, et üks on poiss ja teine on tüdruk, need võiksid olla ka kaks tüdrukut või kaks poissi, aga omavahel on nad need, kes nad on, ilma et keegi kõrvalt ütleks, kes nad peavad olema.
Ometi võitleb just poiss draakoni ja lõviga.
Jah, sest ta tahab seda teha ja see on tema mäng.
Minu raamatus saab see poiss hea kogemuse, et midagi, mis ta arvas olevat «tüdrukute asi», ei olnud seda.
Ja palun pange tähele, et laua ääres, kus lõigatakse ja kleebitakse pilte, on juba üks poiss. Seda on samuti uuringutes kirjeldatud. Kui eksperdid jälgisid gruppide kujunemist lastekollektiivis, siis võis seal alati näha ka äärepealseid lapsi, väljamurdjaid, kes võtavad endale uue rolli ning julgustavad sellega teisi lapsi.
Aga nad võivad muidugi olla ka probleemiks. Kuulsin kirjutamise käigus palju lastelugusid ja mulle räägiti ka ühest väikesest poisist, kes pani endale sukkpüksid pähe ja mängis, et ta on Pipi Pikksukk. Ta tegi seda üsna mitu korda, nii et kasvatajad hakkasid vanematele rääkima, et laps peaks psühhiaatri juurde minema, sest näib, et poiss on oma sotsiaalse soo suhtes segaduses. Poiss ei olnud segaduses, ta lihtsalt tahtis mängida Pipit, kes pealegi ei ole ju stereotüüpses mõttes kuigi naiselik.